muutama juttu, joista tykkään

Tällä hetkellä mun ehdottomasti lemppareimmat jutut ovat..

macademia

Paahdetut, suolatut macadamia-pähkinöistä. Kun olen jättänyt karkit ja muut makeat pois ihan sattumalta satuin korvaamaan ne näillä maailman ihanimmilla pähkinöillä. Erityisen hyviä vaikkapa puurossa. Tai ihan noin vaan. Tajuttoman hyviä pähkinöitä! Pitäisi ehdottomasti kyllä vähentää näiden syömistä :D

tyngre proteiini

Kiitos yhden kaverin, olen hurahtanut podcasteihin. Tai pikemminkin treeniaiheisiin podehin ja tarkemmin sanottuna Tyngre Radio. Tyngre on ruotsalainen sivusto, firma, kommuuni, ilmiö – mitä nyt heitä kutsuisi, jossa on treeni ja painojen nosto eri muodossa keskipisteessä – eli jotain joka on niin mun juttu. Jos aihe kiinnostaa ja hablaatte svenskaa – suosittelen tätä podia, ja Tyngre Träningssnack sekä vielä Tyngre Fredagsmys! He myyvät vielä sen lisäksi lisäravinteita, joten noin vuoden kuolaamisen jälkeen laitoin tilauksen menemään. Ostin sieltä kanelipullan makuista kaseiinia, nötkreme (nutcreme in inkliss, eli tyyliin pähkinänmakuista) heraa ja vielä vadelmamehun makuista BCAA:ta, eli välttämättömiä aminohappoja (tsiisus mikä sanamonsteri suomeksi..) Pähkinänmakuiseen heraan ja BCAA:han olen ollut todella tyyvyväinen, omg miten hyviä. Kaseiini taas toisaalta ei maistu mielestäni kanelipullalta, vaan riisipuurolta jossa on kanelia – tosin jos siihen lisää aavistuksen kardemummaa (joka mun mielestä on must kanelipullassa, tai korvapuustissa..) niin voihan nam! Mun pikagooglauksen mukaan näitä ei voi tilata Suomeen, eikä näitä voi ostaa Suomesta. Eli, jos ja kun muutto Suomeen tulee, mun on pakko tulla ostamaan näitä Ruotsista :D

aamupala

aamupala

Uusien proteiinijauheiden myötä olen taas innostunut kokeilemaan uusia makuja puurooni. Te jotka seuraatte minua Instagramin puolella olettekin ehkä jo nähneet uudet aamupalani.. Rakastan toki edelleenkin vaniljaproteiinipuuroa mustikoilla ja manteleilla, mutta nyt vaihtelen sen esim kanelipullanmakuista (proteiini) puuroon (lisään tietenkin kardemummaa..) omenan ja manteleiden kanssa, sekä sekoitan pähkinänmakuiseen heraan aavistuksen kaakaota, ja siitä tulee vähän Nutellaa muistuttavan makuinen herkku, lisäkkeenä vadelmia – ja tietty manteleita. Yritän kehitellä reseptit näistä ja korvata proteiinijauheet normaaleilla tuotteilla, jotta te siellä Suomessakin voitte testata.. watch this space (jos joku haluaa kustantaa keittokirjani, yhteystiedot löytyvät tuolta oikealta.. ->)

cubus

Mutta jos keskustellaan jostakin muusta, kuin pelkästään puurosta ja proteiinista, niin halusin vinkata hyvistä ja edullisista treenilegginsit (tai trikoot, vai mitä noita byksoja nyt oikein kutsutaankaan..?) jotka olen ostanut Cubuksesta. Hintaa oli muistaakseni noin 30 euroa, joka tosin mielestäni on siinä ja siinä, voiko niitä kutsua edullisiksi. Nämä ovat vähän paksumpaa materiaalia – eli alushousut eivät loista läpi kuten neonvalot.. Ostin nämä sen jälkeen kun parisen viikkoa sitten sain paljon katseita salilla ja mietin, että olenko nyt taas tosi cool, todella vahvan näköinen tai sitten vaan todella kaunis, vai onko mulla tyyliin jotain paskaa naamassa..  – kunnes huomasin, kun kävelin peilin ohitse, että Star Wars alushousuni näkyi trikoiden läpi (tottakai mulla on Star Wars alushousut, what did you expect (niitä sai H&M:stä jossain vaiheessa..)) Mutta takaisin asiaan, nämä Cubuksen ovat todella hyvät siinäkin mielessä että ne ovat vähän korkeampaa mallia, elit tulevat vyötäröllle asti. M koko istuu aavistuksen löysästi vyötäröstä, mutta S-koko taas tekee sen että housut venyvät reisien ja perseen kohdalta melkein repeämispisteeseen (minä ja mun valtavat reidet ja gluteus maximus siis :D) Näiden pitäisi olla ns ”Shaping” trikoot, mutta en nyt sanoisi että ovat muokanneet yhtään mitään, mutta tuntuvat kuitenkin tukevilta ja mukavilta. Mulla on nämä myös ihan mustana, of course.

nikedualfusion

Kävin myös pitkästä aikaa Stadium Outletissa, josta löysin maailman nätimmät Niket. Mustaa ja neonkeltaista, en edelleenkään ole kyllästynyt siihen värikomboon, sekä okei pinkit pohjat. Olin niin innoissani, kun kävelin nämä päällä luennolle keväisessä kelissä.. ja nyt sitten sataa räntää kuin viimeistä päivää. Kiva. Ei sitten vielä käytetä lenkkareita vielä. Höh.

Anyhoo, kohta Suomeen parisen viikon paussin jälkeen, tällä kertaa laivalla. Znark. Se tarkoittaa, että saan viettää laatuaikaa tämän neidin kanssa:

sofiKuitenkin, ennen kuin bussi lähtee on vielä pakko siivota viimeiset sotkut, pakata loppuun (muistaa eväät) ja tiskata ja ja ja..

HOW? MIKSI AINA JÄTÄN KAIKEN VIIMETIPPAAN?

Oikein ihanaa tiistaita, pitäkää huolta itsestänne ♥

2 thoughts on “muutama juttu, joista tykkään

  1. Eksyin blogiisi googlesta noihin Tinder-postauksiin. Haluaisin niihin liittyen kommentoida yhden seikan, vaikka en tiedäkään onko tinder tai yleensäkään mikään deittailu sinulle enää ajankohtaista.

    Nimittäin se pituus. En ole Tinderiä käyttänyt enkä käytä, mutta nettideittailussa olen useimmiten ilmoittanut pituuteni (173cm) hyvin aikaisessa vaiheessa. Se EI JOHDU siitä, että pituudella olisi minusta kauheasti väliä. Voisin seurustella noin 155- 178cm väliltä naisten kanssa, tosin olen huomannut, että kaikkein lyhimmät naiset kannattaa jättää rauhaan, koska ovat yleensä kovia pituusfasisteja. Toisaalta myös pidempien naisten lähestyminen on hiukan arvelluttavaa, koska ei ikinä tiedä millainen vihanpurkaus sieltä tulee, jos nainen esim. jotenkin häpeää pituuttaan ja sitten suuttuu lyhyemmälle miehelle siitä, että mies kehtasi lähestyä.

    Tuossa tulikin jo viittaus siihen, miksi ilmoitan sen pituuden niin nopeasti, ja miksi miehet varmasti tinderissäkin sen niin nopeasti ilmoittavat: naisten pituusfasismi. Useimmat lyhyet miehet ovat vastaanottaneet naisilta ilkeyttä ja syrjintää lyhyyden takia sen verran, että se on vain turvallisinta ilmoittaa mahdollisimman nopeasti. Turha sitoa tunteita naiseen, jolle kaikki kirjoittelu ja toiseen tutustuminen nollautuu esimerkiksi tapaamishetkellä, kun nainen huomaa ettei treffeille tullutkaan pitkää miestä.

    Tykkää

    • Moikka ja kiitos kommentista. Kiva saada miehen näkökulmasta mielipiteitä :)

      Olen harmi kyllä aika tietoinen siitä, että naisilla on tuo pituus usein ongelmana. En kyllä tajua, miksi se pitäisi viedä niin äärimmäisyyksin, kuin mitä jotkut tekevät, sillä pituus ei edelleenkään mun mielestä kerro ihmisestä mitään. Itse en kysele pituutta edelleenkään, ellei sitä lue jossain, mun mielestä se on vaan.. jotenkin törkeää ja antaa musta idiootin kuvan. Kyllä monet lyhemmätkin miehet ovat lopettaneet keskustelun mun kanssa koska olen ”liian” pitkä (vaikka en edes ole.. 168). Toisaalta mä en kyllä sitäkään ymmärrä, että miksi valehdella juuri pituudesta – joka on aika yleistä, tai sanotaan, että minä olen siihen törmännyt aika usein.. – koska sen kuitenkin huomaa heti tavatessa.

      Tällä hetkellä Tinder ei kuitenkaan ole mitenkään poppisjuttu enää :) Onhan se tallella tuolla jossain kännykän sovelluksien seassa, mutta ei pahemmin tule käytettyä.

      Tykkää

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s