time flies by when you’re having fun..

En oikein ymmärtänytkään kuinka pitkä aika viimeisestä postauksesta on mennyt, kuukausi! KUUKAUSI! Miten aika on voinut mennä näin mahdottoman nopeasti? Ei vaan pysty ymmärtämään. Tuli ihan sellainen ”Ei hitto pakko postata jotain äkkiiäkkii”-fiilis, vaikka minun pitäisikin siivota kämppä katosta lattiaan ja ottaa esille joulutavarat. Tai mun epäjoulu-joulutavarat. Kun eivät oikein punainen väri tai tontut oikein nappaa..

Eli pakollisen mitä kuuluu postaus… heh. On minulla ihan oikeitakin postausjuttuja tulossa, ne ovat vielä skissinä päässäni tosin.

memeMinulle kuuluu ihan hyvää, tulin juuri eilen kotia Örppööseen pienen kotireissun jälkeen. Joka ikinen kerta kun teen lähtöä Helsingistä se lähteminen tuntuu vain raskaammalta ja raskaammalta. Toivon todellakin, että ensi vuosi on ehdottomasti viimeinen, jonka vietän täällä Örebrossa. Kaipaan suurkaupungin elämää! Pitäisi vaan saada tuo opinnäytetyö tehtyä.. ”vaan.”

sofijoulukuu2016Olipas muuten todella ihanaa kerrankin olla kotona Suomessa itsenäisyyspäivänä. Oltiin siskon luona äipän ja Sofin kanssa syömässä. Matkustin sinne yllättämään meidän mamman (meni täydestä vaikka sisko möläyttikin, että olen tulossa..), ja viettämään etukäteen hänen syntymäpäiväänsä. Vaikka en todellakaan ehtinyt tavata kaikkia joita halusin, ehdin kuitenkin ladata patterini kunnolla. Pieni loma teki gutaa. Tuli taas vaihteeksi ostettua liikaa tavaraa (liian kallis takki (omaan budjettiini siis..) ja vähän joulukrääsää..) Pelasin jopa tuntikausia Battlefieldiä – minä, vannoutunut sotapelien vihaaja. Se oli kivaa, vaikka mitä nyt suurimmaksi osaksi osuin vaan taivaaseen tai maahan, ja itse kuolin koko ajan.. :D Olen taas pitkästä, pitkästä aikaa innostunut pelaamaan pelejä, mutta siitä lisää joku toinen kerta sitten :)

Sitäpaitsi, tämä on myös ensimmäinen joulu, jonka vietän erossa perheestä, koska olen töissä. Ja töiden jälkeen ei oikein ehdi matkustaa Helsinkiin ja takaisin seuraavaksi päiväksi.. Tai no, jos olisin rikas niin tottakai sekin onnistuisi. Valinta oli itselleni aika helppo tänä vuonna, kun ei oikein isän poismenon takia ole oikein joulufiiliksiä. Voin sitten yrittää auttaa meidän työpaikan asukkaita saamaan hienon joulun. Jotenkin tässä kävi vielä niin, että vapaaehtoisesti lupauduin olla mukana työpaikan Luciakulkueessa, ja on olemassa riski, että minä tulen myös olemaan Lucia (koska kukaan muu ei siihen suostu..) Viimeksi olen ollut Lucia ala-asteikäisenä.. (siitä tulikin mieleen, muistankohan laulut enää? Kääk pitääpäs alkaa harjoittelemaan..)

Eilen olin jopa työpaikan kanssa viettämässä pikkujouluja ruotsalaiseen tapaan – eli syömään outoa ruotsalaista jouluruokaa ja juomaan julmustia (joka ei ole mielestäni niin hirmuhyvää..) Oli ihan mukavaa, vaikka työkaverit yllyttivät maistamaan lipeäkalaa – hyissaa.. eipähän koskaan enää tarvitse sitä kokemusta käydä läpi uudestaan. Oli eka ja vika kerta. Ptyi!

Nyt siis pakko jatkaa siivoamista, jotta kehtaan pyytää ystäviäni tänne viettämään suomalaisia pikkujouluja viikonloppuna :D
Toivottavasti voitte hyvin ja olette tehneet asioita, jotka tekevät onnelliseksi

, xoxo Marianne

2 thoughts on “time flies by when you’re having fun..

  1. Kiva kun kirjoitit! :) aika menee tosiaan ihan hirmu nopeasti, just vasta oli mun mielestä KESÄ! Ihan uskomatonta! Pitäis varmaan alkaa haalia joululahjoja, mihinköhän jäi taas se, että muka valmistaudun ajoissa :’D

    Ajattelin ensin, että tosi ankeeta ettet pääse perheen luo jouluksi, mutta toisaalta kun ei sitä joulufiilistä oikein ole, niin ei tosiaan varmaan harmita niiiin paljon, ettei pääse ”juhlimaan”.

    ja JULMUST, oi että! Se on ihanaa, mun lempijuoma! :D Olin varma että sä olet siihen hulluna myös, mutta ei :D Mä hehkutan sitä kaikille Suomessa ja kukaan melkein ei ole edes maistanut ja ne jotka ovat, toteavat vaan että ”joo mä otan mieluummin cokista, hyi helvetti” :D

    Tykkää

    • ÄLÄ! Siis niin nopeasti, ei oikein pysy mukana tässä vauhdissa!

      Hahah toi valmistautuminen ajoissa on kyllä klassikko! Joka vuosi sitä ajattelee jouluna, että ensi vuonna aloitan kesäkuussa valmistelun. Mutku no…

      Se ankeus iskee vissiin siitten jouluaatoniltana, kun tulen kotiin töistä.. mutta mutta, tällä nyt mennään so far..

      Haha, mutta olen nähnyt sitä kaupoissa Suomessa, tai no siis Helsingissä ainakin! Siis ei se nyt siis todella ällöttävää ole, mutta voin jättää sen väliin ja light on parempaa kun normimusti.. mutta joo kokista mielummin ;)

      Tykkää

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s